Informace o nás

Králodvorský sbor dobrovolných hasičů byl založen v roce 1909 na schůzi svolané pány Jaroslavem Bičovským a Antonínem Kohoutem. Po projednání se zástupci obecního zastupitelstva byl oficiálně ustanoven hasičský sbor v Králově Dvoře. Jeho prvním starostou byl zvolen pan Karel Bičovský a velitelem sboru pan Josef Kohout.

V následujících letech došlo k pořízení potřebného vybavení, hlavně osobní výzbroje a výstroje členů, d

ále také v roce 1910 byla přivezena první stříkačka. Z důvodu 1.sv. války došlo v letech 1914 až 1918 k utlumení spolkové činnosti. V roce 1919 byla spolková činnost obnovena a na valné hromadě byl opět zvolen starostou pan Karel Bičovský, velitelem Josef Bugenmayer. Ihned se započalo s výcvikm nových členů.

Následujících letech došlo k několika změnám ve vedení sboru a další významnou událostí bylo zakoupení dvojkolové motorové stříkačky fa.Smejkal – Slatiňany v roce 1936. Stříkačka byla k požárům dopravována koňským povozem nebo nákladním automobilem místního hostinského pana Kindla, což bylo provázeno problémy a tak byl v roce 1940 zakoupen starší automobil Praga AN, který sloužil sboru velmi dobře.

Dalším mezníkem v činnosti sboru je 2.sv. válka v letech 1940 až 1945, spolková činnost byla zakázána a prováděla se pouze činnost represivní. Konec války byl proto přivítán s velkým nadšením a ihned bylo započato v obnově činnosti. Byly též zvoleni nový představitelé sboru, starostou byl zvolen pan František Krumphanzl, velitelem Josef Lébr. Jako první byla řešena otázka přidělení nového automobilu pro sbor, kde se podařilo vyjednat vůz Klöckner AS – 16, který je ve vlastnictví sboru dodnes ve výborném stavu. V letech následujících byla též postavena nová hasičská zbrojnice a přidělen vůz Horch a v roce 1956 cisterna Bedford na 7 kubíků vody. V témže roce byl předsedou (starostou) zvolen Josef Lébr a velitelem Jan Klečka.

V letech 1960 až 1989 byla rozvíjena činnost sboru po všech stránkách. Tedy prevence, tj. přednášky pro školy a občany, preventivní prohlídky staveb, výcvik zásahové jednotky, požární sport, provádění pořadatelské činnosti na sportovních a kulturních akcích, navázaní přátelských vztahů s hasičským sborem v Horažďovicích, tak i represe, tj. úzká spolupráce s VPÚ Beroun, účast na velkých požárech (jen pro připomenutí v roce 1963 - Panský mlýn v Berouně, 1972 - Prefa Hýskov, 1976 - Dechtochema Zdice, 1979 - Tiba Beroun, 1980 - pila OPP Zdice). Došlo též k obměně vedení sboru, kdy posledními v roce 1989 byla starostka sboru paní Zdeňka Nedbalová a velitelem Václav Brož. Technika se také vyvíjela a obměňovala podle potřeb sboru. V roce 1968 byl přidělen vůz Škoda RTHP CAS-16 a v roce 1978 po vyřazení vozu Klöckner AS-16 byl přidělen vůz Savien DVS-12.

Dalším mezníkem v činnosti sboru je 2. světová válka v letech 1940 až 1945, spolková činnost byla zakázána a prováděla se pouze činnost represivní. Konec války byl proto přivítán s velkým nadšením a ihned bylo započato v obnově činnosti. Byly též zvoleni nový představitelé sboru, starostou byl zvolen pan František Krumphanzl, velitelem Josef Lébr. Jako první byla řešena
otázka přidělení nového automobilu pro sbor, kde se podařilo vyjednat vůz Klöckner
AS-16, který je ve vlastnictví sboru dodnes ve výborném stavu. V letech následujících byla též postavena nová hasičská zbrojnice a přidělen vůz Horch a v roce 1956 cisterna Bedford na sedm kubíků vody. V témže roce byl předsedou (starostou) zvolen Josef Lébr a velitelem Jan Klečka.
V letech 1960 až 1989 byla rozvíjena činnost sboru po všech stránkách. Tedy prevence,
tj. přednášky pro školy a občany, preventivní prohlídky staveb, výcvik zásahové jednotky, požární sport, provádění pořadatelské činnosti na sportovních a kulturních akcích, navázaní
přátelských vztahů s hasičským sborem v Horažďovicích, tak i represe, tj. úzká spolupráce
s VPÚ Beroun, účast na velkých požárech (jen pro připomenutí v roce 1963 - Panský
mlýn v Berouně, 1972 - Prefa Hýskov, 1976 - Dechtochema Zdice, 1979 - Tiba Beroun,
1980 - pila OPP Zdice). Došlo též k obměně vedení sboru, kdy posledními v roce 1989
byla starostka sboru paní Zdeňka Nedbalová a velitelem Václav Brož. Technika se také vyvíjela
a obměňovala podle potřeb sboru. V roce 1968 byl přidělen vůz Škoda RTHP CAS-16
a v roce 1978 po vyřazení vozu Klöckner AS- 16 byl přidělen vůz Savien DVS-12.
Činnost sboru samozřejmě pokračuje i po roce 1989